کاربر میهمان خوش آمدید  |  ورود به پنل کاربری  | 
        امروز : نوزدهم اذر ماه يک هزار و سيصد و نود و هفت
 

 **آغاز ثبت نام پیش دبستان و دبستان سال تحصیلی 95-94** **به سایت پیش دبستان و دبستان دخترانه مبتکر اندیشمند(تیزهوشان*هوشمند*دوزبانه) خوش آمدید**

حدیث هفته
 

 

امام صادق علیه السلام فرمودند:

خداوند روزه را واجب کرده تا بدین وسیله دارا و ندار (غنی و فقیر) مساوی گردند.

 

 

 

اخبار روز

 

 - برگزاری اردوی علمی و تفریحی پدران و دختران (باب دُخت) ویژه پایه چهارم و سوم روز دوشنبه مورخ94/03/04

- برگزاری اردوی علمی و تفریحی پدران و دختران (باب دُخت) ویژه پایه اول روز یکشنبه مورخ 94/03/03

- برگزاری اردوی علمی و تفریحی پدران و دختران (باب دُخت) ویژه پایه دوم و پنجم روز شنبه مورخ 94/03/02

- برگزاری جشن الفبای دانش آموزان پایه اول روز دوشنبه مورخ 94/02/28 راس ساعت 15 الی 17

- برگزاری جشن پایان سال نوآموزان پیش دبستان روز دوشنبه مورخ 94/02/28 راس ساعت 12 الی 14

- برگزاری اردوی علمی و تفریحی مادران و دختران (مام دُخت) روز یکشنبه مورخ 94/02/27

 

سخن روز

 

امام رضا علیه السلام فرموند:

مردم به انجام روزه امر شده اند تا درد گرسنگی و تشنگی را بفهمند و به واسطه آن فقر و بیچارگی آخرت را بیابند.

 

 

آمار بازدید
خلاصه آمار بازدید


تعداد کاربر آنلاین :  32 نفر
تعداد بازدید :  229771 نفر
بهداشت

 

توصیه های بهداشتی در پیشگیری از بیماریهای اسهالی والتور

 

         

 

 

         

 

 

         

 

 

 

         

         
 


 

         

طبق بخشنامه آموزش و پرورش از تاریخ 1/02/94 لغایت 07/02/94 هفته سلامت اعلام گردید.

شعار امسال:

 ( ایمنی غذا از مزرعه تا سفره)

دعوت از خانم کرد آلنگ مادر دانش آموز بهشاد پالش به مناسبت هفته سلامت در تاریخ 2/09/94

-برپایی نمایشگاه نقاشی با همکاری مرب محترم نقاشی

-انشاء نویسی دانش آموزان در رابطه با شعار امسال توسط معلم محترم ادبیات

-تهیه و توزیع بروشور بین دانش آموزان

-تهیه برد هرم مواد غذایی جهت ارتقاء آگاهی  و اطلاعات دانش آموزان در رابطه با تغذیه

-اجرای مراسم ویژه این هفته در تاریخ 5/2/94 روز شنبه با همکاری دانش آموزان در حیاط -مدرسه به شرح ذیل

-تلاوت قرآن مجید در ابتدای برنامه توسط یکی از دانش آموزان

-نمایش تحت عنوان معرفی هرم مواد غذایی برای دانش آموزان و همکاران

-معرفی میوه ها به صورت ریتمیک با همکاری یکی از دانش آموزان با نوای تنبک

-استفاده دانش آموزان از سیب و هویج  به نشانه تامین سلامت خود به همین مناسبت

-حضور کلیه دانش آموزان با پرچم و بادکنک هایی با شعار بهداشتی در این برنامه

با آرزوی سلامتی و توفیق روز افزون برای دست اندرکاران امر آموزش و بهداشت برنامه به پایان رسید.

            

          

           

            

           

            

           

            

           

            

           

            

           

            

           

 

 

 

 

 

 

 

 

اجرای طرح معاینه روتین دانش آموزان

توسط   خانم دکتر عبدالله زاده

 

                  

 

               

 

 

اجرای طرح معاینه روتین دانش آموزان

توسط خانم دکتر آلنگ

 

               

               

 

                    

                    

 

               

                

                

                

                

 

                             

 

ولی محترم با سلام و تبریک به مناسبت ایام ولادت حضرت رسول (ص) در رابطه با تغذیه میان وعده فرزندانمان رعایت نکات ذیل پیشنهاد می شود:

 

-تغذیه مناسب و صحیح از ضروریات برای عزیزانمان می باشد. با در نظر گرفتن سن و جنسیت دخترانمان تغذیه اهمیت ویژه ای دارد. از شما مادر محترم تقاضامندیم در خصوص همراهی با ما در جهت بهبود وضع تغذیه عزیزانمان نهایت تلاش خود را بفرمائید.

1-همراه داشتن یک لقمه ( نان و پنیر و گردو یا نان و کره و عسل و یا نان و کره و مربا ) به اضافه یک عدد میوه ، شیر و دانه ها (ریز مغذی ها ) همه روزه الزامی می باشد.

2-ریز مغذی ها شامل بادام ، فندق و پسته که مصرف روزانه 10 عدد  آن ها کافی بوده و افراط در مصرف آن مضر است.

3-قرار دادن کنجد در سبد تغذیه میان وعده فراموش نشود.

4-لطفاً از قرار دادن آب میوه های صنعتی در بسته تغذیه عزیزمان خودداری فرمائید.

تاکید ما به جهت پیشگیری از فقر آهن و روی می باشد.

با آرزوی سلامتی روز افزون

اجرای طرح معاینه دهان و دندان دانش آموزان

توسط خانم دکترعابدزاده(دندانپزشک)

         


              

 

 

 

گزارش افتتاحیه طرح بهداشتیاران

-تلاوت آیاتی چند از کلام ا.. مجید

-سخنرانی مدیریت مدرسه در خصوص اهمیت بهداشت عمومی

-قرائت سوره توحید به زبان انگلیسی توسط دانش آموزان پایه پنجم

-معرفی بهداشتیاران در چهار گروه بهداشتیار ( کلاس – محیط های عمومی – مواد غذایی و آموزشیار بهداشت )

-قرائت پیمان نامه بهداشتیاران

-اجرای نمایش تحت عنوان بهداشت دست

 

اسامی دانش آموزان بهداشتیار

 

کلاس دوم پانیذ پهلوان و فریناسادات جوادی

سوم الف      ملینا محمدباقر

سوم ب       نیکی کیانی

چهارم الف     آرزو نمیریان

چهارم ب        مهیا گرجی

پنجم الف       آوین یاسایی

پنجم ب       مهرسا نجمی

ششم الف     فریماه حضرتی

ششم ب      مریم شرفی

ششم ج       نگین مظلومی

آموزشیار بهداشت

 

نازنین زهرا تقوی        ششم الف

مبینا جهان پناه          پنجم الف

عسل ممانی           پنجم الف

تارا شیدایی            ششم الف

بهداشتیار محیط

 

ملیکا خیرآبادی    پنجم ب

نگار  حیدری        چهارم ب

الهام امن زاده          پنجم الف

بهداشتیار مواد غذایی

 

پرستو مداحیان         ششم ب

سارینا  عسگری      چهارم ب

ریحانه حامدی        چهارم الف

رومینا عسگری       ششم ج

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                        

فواید خوردن صبحانه برای کودکان دانش آموز

ثابت شده است دانش‌آموزانی که صبحانه کامل می‌خورند، تمرکز و انرژی بیشتری دارند. اغلب این دانش‌آموزان قدرت یادگیری خوبی دارند و نمرات بهتری هم کسب می‌کنند. صبحانه یک وعده غذای اصلی و مهم برای دانش‌آموزان و حتی بزرگسالان محسوب می‌شود. متاسفانه همه دانش آموزان عادت به خوردن صبحانه کامل ندارند و والدین به ناچار تنقلات رنگارنگی را تهیه می کنند و در کیف آنها می گذارند. تنقلات نه تنها مواد مورد نیاز بدن کودک را تامین نمی کند بلکه در دراز مدت اثرات سوءجسمی، رشدی و ذهنی برجای می گذارد، اما بهترین صبحانه و میان وعده بخصوص برای دانش آموزانی که باید در نوبت صبح به مدرسه بروند، چیست؟ دکتر محمد هاشمی، متخصص تغذیه و رژیم درمانی و دبیر انجمن پیشگیری و درمان چاقی ایران در این باره توضیح می دهد.

sobhaneh فواید خوردن صبحانه برای کودکان دانش آموز

خوردن صبحانه به چه دلیل حائز اهمیت است؟

بچه ها باید در طول ساعات درس، سطح قند خونی مناسبی داشته باشند. صبحانه خوب می تواند بر کاهش خستگی آنها سر کلاس و افزایش گیرایی و تمرکز آنها تاثیرگذار باشد.

ویژگی های یک وعده صبحانه خوب برای دانش آموز چیست؟

صبحانه باید دو ویژگی داشته باشد؛ یکی این که مقدار انرژی کافی در آن لحاظ شود و دوم این که انرژی طوری به بدن آنها برسد که در طول ساعات بعدی، قند خونشان در سطح پایدار و ثابتی باقی بماند.

برای به دست آوردن این انرژی چه باید کرد؟

توصیه می شود حتما در صبحانه آنها غلات گنجانده شود. برای مثال وجود نان بخصوص از نوع سبوس دار یکی از بهترین گزینه ها برای صبحانه بچه هاست. علاوه براین کودکان و نوجوانان در سنین رشد هستند و باید در وعده های مختلف غذایی شان از پروتئین استفاده کنند.

پنیر هم می تواند سهمی از پروتئین مورد نیاز بدن آنها را در وعده صبحانه تامین کند. در کنار آن مصرف دانه هایی مثل مغز گردو قادر خواهد بود تا بخش دیگری از مایحتاج بدنی بچه ها نظیر اسیدهای چرب ضروری و سهمی از انرژی آنها را تامین کند و سطح ثابتی از قند خون برای آنها در پی داشته باشد.

تخم مرغ نیز به عنوان منبع غنی از پروتئین و چربی جزو خوراکی هایی است که توصیه می شود در جیره غذایی همه افراد گنجانده شود. کودکان نسبت به بزرگسالان نیازهای تغذیه ای متفاوتی دارند به همین دلیل توصیه می شود سه تا چهار بار درهفته روزانه یک عدد تخم مرغ مصرف کنند.

متاسفانه دیده می شود کودکان علاقه ای به خوردن این مواد غذایی مفید ندارند و بیشتر ترجیح می دهند با تنقلاتی مانند کیک و شکلات گرسنگی خود را برطرف کنند. در این موارد چه باید کرد؟

این مشکل متاسفانه به دوران کودکی فرزندانمان برمی گردد. ذائقه انسان ها از همان دوران کودکی و شروع تغذیه کمکی شکل می گیرد. پدران و مادران باید از همان زمان ذائقه فرزندان خود را به خوراکی های سالم عادت دهند زیرا تغییر ذائقه در سال های بعد بسیار دشوار خواهد بود. هرچند برای تغییر ذائقه در سنین نوجوانی نیز می توان از برخی تکنیک های رفتاری خاص متخصصان علوم رفتاری استفاده کرد. به هرحال گنجاندن خوراکی های کم شیرین در صبحانه بچه ها و کم کردن تدریجی مصرف قند و شکر می تواند به این اصلاح کمک کند. به این ترتیب بچه ها آرام آرام به خوردن مواد سالم به جای کیک و شیرینی عادت می کنند. مصرف مواد شیرین نه تنها انرژی مورد نیاز آنها را برای ساعات بعدی در طول مدرسه تامین نمی کند، بلکه ذائقه آنها را نیز به غذاهای ناسالم عادت می دهد و زمینه ساز مشکلات اضافه وزن و چاقی در آینده می شود.

والدین باید چه میان وعده هایی برای کودکانشان در نظر بگیرند؟

بهتر است بچه ها میان وعده را از منزل ببرند تا این که از بوفه مدارس خوراکی های ناسالم تهیه کنند. کودکان را باید بشدت از خوردن چیپس، پفک و خوراکی های پرچرب و شیرین برحذر داشت. اولیای مدارس وظیفه دارند بوفه ها را مدیریت و قوانین موجود در این ارتباط را اجرا کنند. خوشبختانه اداره بهداشت مدارس قوانین بسیار خوبی در این ارتباط وضع کرده که اجرای آن به عهده اولیای مدارس است. برای میان وعده بچه ها توصیه می شود از میوه ها، مغزها و نان و پنیر استفاده شود. این میان وعده از یک طرف گرسنگی بچه ها را در طول روز کاهش می دهد و از طرف دیگر به رشد آنها کمک می کند و باعث می شود فراگیری بهتری از درس داشته باشند. والدین باید دقت کنند کودک را به غذاهای پرچرب عادت ندهند.

آیا تغذیه دانش آموزان در روزهای امتحانی باید خاص باشد؟

خیر، صبحانه روزهای امتحان با صبحانه سایر روزها تفاوت چندانی ندارد. روزهای امتحان استرس افراد بیشتر است و توصیه می شود از همان الگوی غذایی استانداردی پیروی کنند که برای سایر روزها پیشنهاد می شود.

خوردن خوراکی های شیرین برخلاف تصور ممکن است باعث شود قند خون خیلی زود افت پیدا کند. افزایش ترشح انسولین به دنبال خوردن این خوراکی ها باعث افت قند خون طی ساعات امتحان و کاهش کارایی و بازدهی افراد می شود. بنابراین توصیه می شود در ایام امتحان بیشتر از مغز ها و مواد حاوی فیبر استفاده شود.

 


      

 

اولیاء گرامی : پدر عزیز و مادر مهربان به صبحانه فرزند خود اهمیت دهید.

-لقمه خانگی : نان (فانتزی، سنگک یا تافتون) ، کوکو یا کباب تابه ای ، گوجه فرنگی ، کاهو یا جعفری ، میوه فصل به دلخواه

-نان ، پنیر ، یک عدد مغز گردو یا نان ، پنیر و خرما ، میوه فصل به دلخواه یک عدد

-شیر به همراه نان ، حلوا ارده یا پنیر و گردو ، پرتقال یا نارنگی (ترجیحا نان روگن یا فانتزی)

-نان فانتزی ، تخم مرغ ، گوجه فرنگی کوچک ، میوه فصل به دلخواه

-شیر به همراه 2 عدد خرما ، سیب ، نان ، کره و مربا یا عسل

همراه داشتن ظرف دانه ها یا ریز مغذی ها بطور روزانه فراموش نشود.

(دانه ها شامل : بادام ، فندق ، پسته ، کنجد)

 

 

 


بازدید: 2316